6 augusti 2013

Fettet i sig är inte farligt

Det här vet jag ju redan. Men jag har svårt att förklara och riktigt förstå varför. Men nu hittade jag en artikel som delades på Facebook, som jag gillade. Jag tycker ni ska ta er tid att läsa den. I kommentarsfältet hörs några kritiska röster och sedan fler som bekräftar det doktorn säger, det kan man fördjupa sig i om man känner för det.

Jag gav mig på att kort förklara vad han säger, men det går inte riktigt. Men ni orkar läsa, den är inte så lång.

Den som tror att LCHF:are dricker smör till frukost, vet inget. (Det är såna där som bildar sig ett uppfattning genom att bara läst rubriken på löpsedeln).
Jag äter inte mer kött än vad du gör. Men jag äter såsen, gjord på tex grädde eller majonäs, med gott samvete, för jag är inte rädd för fettet. Och jag äter inte mer sås än vad du gör. Eftersom jag äter den feta såsen, så blir jag mätt även utan pasta, ris eller potatis. Och jag håller mig mätt i minst fyra timmar. Jag tror att du behöver mellanmål efter ungefär två? (Det behövde iallafall jag). Allt jag sätter i min mun kan kroppen tillgodose. Mitt bensin är fettet, dvs det är fettet som förbränns.

Jag äter massor med goda saker. Faktum är att jag aldrig äter äcklig mat. Och när jag äter grädde med jordgubbar istället för jordgubbar med grädde behöver jag inte heller ha dåligt samvete.

Må väl!
Idag tror jag det är möbelstök som gäller. Vi har ju varit på Ikea och igår hämtade vi en soffa i Gällivare.

Inga kommentarer: