30 augusti 2013

10 saker jag älskar

Okej, så här mitt på fredagen, så ska jag lista 10 saker jag älskar med mitt liv.

Jag älskar att jag har ett jobb som jag trivs med
Jag älskar den trygga hamn som är min man och min familj
Jag älskar att bo på landet
Jag älskar att syssla med teater
Jag älskar att få avsluta mina dagar i fåtöljen, framför tv:n med en stickning
Jag älskar att jag har så goda vänner
Jag älskar att jag kommit igång att motionera för det det mig kraft att älska ännu mer
Jag älskar vinterns hundturer
Jag älskar min positiva inställning till livet
Jag älskar mig själv

Ja, jösses, det var inte lätt! Men se, vilket värdefullt fint liv jag lever! Det här är faktiskt min tillvaro, och det kan vara nyttigt att tänka på det ibland. För just nu i livet är jag så trött att jag helst vill gå och sova så fort jag kommer hem. Jag vill så mycket, men jag har ingen energi till nåt och då kan det lätt kännas tråkigt och värdelöst. Men i går tog jag en promenad, just för att jag var så trött och jag visste att jag blir ju piggare om jag går ut en sväng. Så ett stycke sommarprat (Kristian Gidlund, fantastiskt bra och inte konstigt att jag började tänka på livet) och ett stycke hund i 50 minuter. Sen orkade jag vara pigg och glad ända till halv tio. 
Till skillnad fråm tisdagen när jag hade ont i ryggen, nacken, huvudet, ansiktet, ögonen hela kvällen och inte orkade nånting och inte ville nånting. Det var en tråkig dag. 

Nu ska jag återgå till mitt arbete!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket härligt positivt inlägg. Alla borde skriva en likadan lista till sig själva varje dag.