17 mars 2012

Vantfestival

Jag begav mig till Lovikka, allena, ty ingen vän var intresserad av att följa med. Nå, jag frågade inte så många. Det gjorde inte så mycket, för som vanligt här hemma så träffar man alltid nån bekant man kan chitchatta med så man inte ser så ensam ut. Bland annat fick jag kaffesällskap av min gamla lärare Märta.

Jag kom inte hem tomhänt. Jag köpte en bok som heter Solveigs vantar, av Solveig själv. I den finns massor av mönster. Inspirationen flödar redan. Guuud det finns så mycket jag vill sticka!
Jag fick även prova på att spinna Lovikkagarn med en spinnrock. Det var kul! Måste kolla om spinnrocken här i huset är komplett, om den är så är det risk att jag börjar spinna själv.

Jag orkade inte vänta till klockan tre för att se på modevisningen av Heart Of Lovikkas kläder, fast det hade nog varit mycket fint att se på. Jag såg nämligen modellerna smyga omkring där och prata mens. (De gjorde faktiskt det).

Nu ska jag göra lite nytta i form av dammsugning. Sedan ska jag minsann sticka!

Inga kommentarer: