18 mars 2012

Naturlig mat

LCHF-debatten har ju gått het ett tag. I bland skräms jag, ibland skäms jag, ibland skiter jag i allt.
Hur jag än tänker, vad jag än hör och läser, så landar jag alltid i tanken att det är naturlig mat.
Min frukost i morse till exempel:
Turkisk yoghurt, utspädd med lite grädde
Hallon
Mandel, valnötter och solrosfrön
Vanilj (äkta)

Inga konstigheter, bara mat. Jag tänker på hur väldigt lite halvfabrikat vi äter. Jag skulle drista mig att säga att vi inte äter något halvfabrikat överhuvudtaget. Så lite E-ämnen som möjligt. Och det känns bara bra!

Aldrig någonsin har jag lagat och ätit så god mat som jag gör nu. Varje måltid är god, riktigt god, faktiskt. Jag tror att det har att göra med två saker:
1) Bra, äkta råvaor
2) Att jag lärt mig krydda bättre

Om det blir dyrt? Nej, tror inte att vårt matkonto är större än andras. Vi bara lägger det på andra saker. Istället för att köpa limpor och frukostbröd så köper vi bacon.
Istället för fyra kilo mjöl köper vi 100 g fiberhusk.
Istället för färdigblandad müsli köper vi nötter.


Ha en bra dag! Själv fortsätter jag den utan bröd, pasta och socker för att hålla humöret på topp och magen glad.

Inga kommentarer: