13 mars 2012

Att vara eller icke vara

Sjuk, alltså.
Att jag aldrig kan veta om jag är sjuk eller inte. Sitter på jobbet, fryser som en idiot, snörvlar och känner mig trög i skallen. Jag vet att det är förkylning. Jag vet inte om jag ska gå hem. Jag vet inte hur jag kommer att orka ha lektion med sjuorna då jag helst skulle behöva vara på tre ställen samtidigt. Jag vet inte om jag får tag i en vikarie och jag vet inte om hen fixar det som de ska göra. Och niorna ska redovisa. Det behöver jag ju vara med på. Samtidigt så sitter jag här och somnar nästan i detta nu.

Spelar ju ingen roll om jag är sjuk eller inte, omdömena måste ändå skrivas och gör att jag inte kan vara sjuk med gott samvete.
Men jag är en sån dålig lärare när jag är sjuk. Jag har dåligt tålamod, ingen humor, och längtar bara tills lektionen är slut.

Usch...

Inga kommentarer: