14 mars 2012

Turboförkylning

Ha! Jag skrattar förkylningen rätt upp i ansiktet! Nu är jag frisk igen.
Har varit pigg och glad hela dagen! Är fortfarande pigg och glad trots att jag varit i farten sen i morse och kom hem för en halvtimme sen. Så jäla skööööönt!
Snacka om turboförkylning. Hade en sån för nåt år sen, när jag precis hade börjat jobba här. Tror att det går snabbt över för att jag lyssnar på de första signalerna, ställer in mitt liv en eftermiddag och kväll och bara vilar. Som igår. Kanske blev min kropp förkyld för att jag skulle få en lugnare vecka. I går skulle jag ju egentligen ha stannat kvar efter jobbet och gått på Lärarförbundets årsmöte, ännu en sen kväll alltså. Dessutom blir det kväll på fredag också. Och jag vet att jag är helt slut en vecka när jag haft flera långa kvällar. Så när hjärnan är dum så säger kroppen ifrån. Smart kropp jag har.

Fan, den där balansen alltså. Gränsen är så hårfin.

Tack och hej!

Inga kommentarer: