6 mars 2012

En bra dag!

Känsliga läsare varnas, dött djur visas längre ner på sidan!

Idag har varit en mycket bra dag! Jobbet har haft friluftsdag/planering på Vasikkavuoma. Jag tog med mig Rex och han uppförde sig exemplariskt. Han fick vara lös nästan hela tiden och rymde inte. Han tog en springtur men när vi kallade på honom så vände han. Fina, fina Rex, jag är så stolt och lycklig för det. Han har liksom överträffat sig själv. Att kunna springa lös, utan att smita. Ja, bara en sån sak.

Så jag kom hem, glad i hågen! Har inte behövt tänka på huset så mycket idag. Väntar på avgörande samtal, bara.

Sen. Sen hände en kul grej. Kolla:

 Jag har skjutit min första räv! Alltså, jag har dödat mitt första djur. Visste nog att det bodde en liten jägare i mig. Hihi! Gud det var spännande. Jag säger bara en sak: One shot, one kill.

Nu har jag sportlov. Hej då!

1 kommentar:

Annica sa...

men så duktig Rex har blivit =) det blir så mycket lättare när han kan springa lös, slippa ha han fast hela tiden. När vi tog honom då kunde vi ha han lös utan problem men när han blev lite tryggare i sig själv och med oss så började han sticka så fort han fick chansen. Så roligt att han gör framsteg :)

Njut nu av ditt lov :)