3 mars 2012

Utslagen av febern

I går var jag med Gunnar och tittade på det där huset. Kändes mycket bra. Jag vill gärna ha det. Sen fick vi veta att det nog kostar dubbelt så mycket som vi trott att flytta det. Om det ens är möjligt. Luften gick ur. Jag kom hem och däckade på soffan. Vem kunde tro att husfeber var så här utmattande? Sen har vi funderat och diskuterat och funderat. Det blir fortfarande billigare än att bygga nytt. I natt drömde jag att vi hade en boendekostand på 22 000 kr/månaden. Det är typ min lön innan skatt. Haha! Tur att det var en dröm. Man kan säga att den här husfebern har toppar och dalar precis som vanlig feber. Antingen tar vi detta tåg, eller så väntar vi och ser om det kommer ett nytt. Det är ju inte säkert att det gör det.

I dag ska jag jobba med omdömen, för igår var jag ju på husjakt. Kul lördag.

Inga kommentarer: