26 mars 2012

Mycket i huvet

Igår var en sån där kväll då jag jobbade övertid, kan man säga. Gick och la mig och i huvet snurrade bara jobb, jobb, jobb. Det blir lätt så när vårterminen har passerat sin mitt. Man ska hinna allt, hur ska man hinna allt? Och niorna, de måste få den bästa, mest rättvisa behandling och undervisning som går, helst utan att jag jobbar ihjäl mig. Och åttorna, hur ska det gå med åttorna? De hamnar alltid i skymundan för att niorna har högsta prioritet. Nåväl, igår löste jag saken så att jag skrev ner det jag tänkte och sen gick det bättre att slappna av.

I veckan ska jag prova nya arbetstider, nämligen att börja klockan sju istället för klockan åtta. Det här beror på att sista timmen, mellan tre och fyra, är högst ineffektiv. Jag får inget gjort för jag är helt slut i skallen efter en hel dags arbete. Så om jag flyttar den timmen till morgonen, när jag är pigg och rask så borde det göra susen! Plus att jag kommer hem tidigare, ju. Det borde vara optimalt. Lite jobbigt bara att vi ställt om klockan så jag i "verkligheten" kommer att börja jobba klockan sex.

Dags att gå och knyta sig med andra ord! God natt!

Inga kommentarer: