31 oktober 2008

Vi umgås

Att umgås med familjen kan nog ha lite olika innebörd i olika familjer.
I min familj (på mammas sida) så umgås vi när vi maler köttfärs och som idag, paketerar skav. Det är oftast riktigt trevligt och det känns bra att kunna hjälpa till lite med tanke på att jag har så gott som fri tillgång på älgkött från dem. Ibland blir någon osams förstås, men det går ju över.

Här har det varit -9 grader kallt idag. Jag letade fram en gammal täckjacka som blivit ganska trasig, ett par alldeles för stora röda täckbyxor (mina egna gamla är tillfälligt försvunna), en gammal hederlig HellyHansen-tröja, yllesockar och ett par sk vinterskor som är mammas. Jag frös såklart om fötterna. När jag sa att jag skulle köpa ett bar värmesulor erbjöd min bror sig att göra ett par. Han har precis börjat el-programmet. Det var ju snällt, men när han förklarade närmare hur han tänkt var jag inte lika övertygad längre. Jag har ingen lust att ha en batterihållare i fickan och sladdar som går upp innanför byxbenet.

Ha det bra!

Inga kommentarer: