26 oktober 2008

I brist på annat?

Eftersom Blondinbella lagt ner sitt bloggande för ett tag, får jag lov (chans?) att följa hennes pojkväns blogg mer intensivt istället. Jag tycker ju att den är roligare att läsa faktsikt. Jag har funderat på vart han pluggar och tänkt att han läser nog på Handels (varför han nu skulle göra det eftersom han läser juridik?), men foton han tagit från sina pluggsekvenser har sett ut som läsesalen på universitetet, och i måndags tyckte jag att han stod bakom mig i kaffekön så jag var tvungen att titta två gånger, men tänkte "Näää...". Nu är det bekräftat att han läser där för han skrev: "/.../åt jag lunch med min mellansyster som också pluggar på SU." Se där! Då var det kanske han. För övrigt smakar kaffet skit där. Jag såg också på bilder att de invaderat caféet som ligger här i anslutning till 4H-gården. Vårat mysfik, där vi fikar ibland i vackert väder med hundarna sittandes vackert brevid. Våran skog och park där vi promenerar varje dag.
Och dagens fråga lyder: Varför ödslar jag min tid på detta? Dels att läsa om det, och vad värre är, ta mig besväret att skriva om det här. Why?

Jag är klar med examinationen. Så klart jag är. Den ska ju in i morgon. Jag har hittills aldrig lämnat in nåt försent. Jag har inte skrivit ut det än för jag måste korrekturläsa det med friska ögon i morgon. I kväll är jag textblind efter att ha jobbat med den hela eftermiddagen.
I morgon börjar det nya, tredje kursmomentet om läs- och skrivsvårigheter. Det blir säkert intressant, men fan vad less jag börjar bli på att aldrig vara ordentligt ledig. Detta måste förändras. Jag har mailat rektorn om vårterminen, han svarade typiskt chefaktigt: "Har inte börjar tänka på det än. Jag återkommer."
Jaha. Om jag nånsin blir chef ska jag skriva roliga mail.

Snart är det jul! =) Jag har ätit tre pepparkakor i morse.

Inga kommentarer: