29 oktober 2008

Jag orkade lite

Jag lagade mat. Kyckling, ris och egenhändigt gjord currysås. Så fick jag även matlåda till i morgon. Jag har packat.
Jag har inte pluggat. Det var lite dumt, men jag tänkte nog i bakhuvudet att jag gör det i morgon, innan seminariet. Det är slött. Fy. Men jag ooooorkar inte vara bäst och duktigast! Vi börjar först klockan 10. Jag ska kliva upp halv sju, då hinner jag bra. Jag har inte heller varit på afrodansen. Även det var slött.

I morgon går jag tidigare från skolan för att åka hem till byn. Det känns jättekonstigt att åka hem så här plötsligt. Fast egentligen är det ju inte plötsligt, jag har ju vetat om det i säkert sex veckor. Men jag har inte tänkt på det så mycket.

En sak jag gjort istället för att plugga är att jag har kollat hus till salu i Kramfors/Bollstabruk. Det är roligt. Alla har sådana 80-tals inredningar med ett försök till modernisering via panelgardiner. I morse kom jag på att det är ju lika bra att jag flyttar när jag har pluggat klart, för ju längre jag stannar här i stan, desto svårare blir det ju att flytta härifrån. Och jag vill ju verkligen inte bo här för evigt, även om jag trivs bra nu.

God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Man måste inte vara bäst och duktigast! Det räcker att bara bra och duktig ;-)

När jag gick på lärarutbildningen så räckte det oftast att bara debattera. Jag fick beröm för att jag var så väl förberedd flera gånger då jag bara läst innehållsförteckningen i boken! Jag pratade och debaterade ändå :-)