1 september 2008

Rivstart


Jävlar anamma vad jag har rivstartat mitt pluggande idag! Igår gick jag och köpte böckerna som aldrig skickas till mig. Idag fick jag mail om att de är på väg. Nå, det kan ta tre dagar till så jag ångrar inte mitt beslut. I går kväll kom ångesten smygandes över att jag började hamna efter i skolan. Då var jag så smart och skrev ett sms till min kamrat L som är från Haparanda och frågade om hon ville hänga med och plugga i morgon (idag alltså). Är man två och har bestämt en tid så kan man inte sova "bara en liiiten stund till" och missa hela sin effektiva morgon-plugg-tid. Det ville hon så tio i nio träffasdes vi utanför Ica och begav oss till biblioteket. Och där satt vi till klockan två, med en liten lunchpaus. Sen såg jag nästan i kors och hjärnan hade förvandlats till något vars tankeförmåga var lika seg som tuggummi. Jag gick hem och började planera morgondagens musiklektioner i stället.
Det var mycket nödvändigt.

I natt drömde jag nämligen att jag skulle ha lektion med en ny etta, och jag hade inte planerat klart den så jag tänkte att jag får väl improvisera då. Det är ju aldrig en hit. I det här fallet blev det verkligen inte det eftersom deras klasslärare var med på lektionen och såg hur oplanerad och ostrukturerad jag var. Jättepinsamt. Det konstiga var att det inte var deras lärare, utan min gamla lärare Märta som jag hade i tvåan.
Det är nog lite "tänk om de inte tycker att jag är bra nog"-ångest som spökar i mitt inre. Så nu har jag planerat och känner mig nöjd! Jag har satt upp mål för dagens lektion som jag skall delge barnen. Så här: "Dagens mål: Klappa en rytm" Det är för årskurs ett. För en tvåa har jag "Våga släppa loss", de ska få göra en sång med dans där man ska grimagera för varandra. Jag ska ha sex musiklektioner i morgon. Snacka om rivstart där med.

Ja. Sen jag har pluggat en timme i kväll också. Den här kursen är så intressant, jag vill verkligen läsa varenda ord i böckerna, men det hinner jag inte. I synnerhet inte när jag redan ligger efter (tack Bokus.se!). Det är alltså om läs- och skrivutveckling jag läser, så spännande så! Jag hade kunnat fortsätta, men jag måste börja varva ner om jag ska kunna somna, och somna måste jag eftersom jag ska upp kl 06.00 i morgon.

Sov gott hörni!

Inga kommentarer: