25 september 2008

Många tankar - lite tid

Det är så mycket jag tänker att jag ska skriva här, men så har jag inte alltid riktigt tid att göra det. All så att säga ledig tid sedan förra inlägget har jag spenderat till det första kursmomentets examination/hemtenta. I går lämnade jag in och kände mig rätt nöjd. Hoppas jag har andledning att vara det.

Saker jag vill blogga om:
~Mina framidstankars motsättningar
~Snygga människor
~Splittrad i lärarrollen
~Varför läser jag?

Det är alltså vad ni har att se fram emot.

Efter allt jag lärt mig under förra kursmomentet har jag idag insett varför jag bloggar. Det är helt enkelt därför att texten har en mottagare. Det finns skrivinlärningsteorier där detta är grunden, att finna intresset i att skriva, och det görs bland annat genom att man vet att man har en mottagare. Jag bloggar ju av helt egoistiska skäl.

1. För att jag vill skriva av mig
2. Det är roligare att skriva av sig när man vet att nån läser det
3. Det är extra kul att få feedback på det man skriver, nån slags egokick.

...men andra ord: Jag blir jättelgad när du kommenterar! =)

Nu ska jag göra en placeringsaffisch för klassen som är min största utmaning hittills: Ettorna, på ena skolan.

Inga kommentarer: