21 september 2008

Konversation med en 7-åring

Jag måste få berätta:

Jag jobbade, hade ätit och gick korridoren från matsalen. Plötsligt blir jag stoppad av en kille i ettan.
- Visst inte måste man tycka om en tjej? frågade han.
- Hur menar du? Frågar jag och tänker att han är ovän med nån.
- Om man är kille, visst inte måste man tycka om en tjej?
- Jaha, du menar att man kan tycka om en kille fast man är kille?
- Ja.
- Ja, det kan man.
- Och om man är tjej kan man vara kär i en tjej?
- Ja, precis.
- Där ser du, sa han sen till sin tjejkompis och de sprang sin väg.

Jag undrar vad de hade pratat om innan. Jag har gärna velat höra det samtalet.
Det värmer mitt faghag-hjärta att höra sådana vettiga saker från en sjuårig kille. Är det inte underbart? Jag har ju vetat det hela tiden, när femtitalisterna försvinner från vår jord kommer samhället att bli betydligt med gay-vänligt. Det finns vissa som hävdar att det aldrig nånsin kommer att bli det. Och visst, det kommer alltid att finnas de som tycker fel, som det alltid gör. Men så länge gemene man tycker rätt så är det ju fantastiskt!
Jag är för homo-äktenskap och homo-adoption, och det är ju av den enkla anledningen att jag är för kärlek i den här världen!

Make love, not war!

4 kommentarer:

Tilda sa...

En klok människa sa till mig en gång att egentligen är ju alla bisexuella. Man blir ju kär i en person, inte i ett kön. Tycker det var jättehärliga ord.

Anonym sa...

Jag är så lycklig för att ditt faghaghjärta slår varje dag :P Heja bögmagneten svala :P

Anonym sa...

Jag är så lycklig för att ditt faghaghjärta slår varje dag :P Heja bögmagneten svala :P

fia sa...

Det är ju skönt att dina 7-åringar är mer intelligenta än mina 17-åringar. Idag var det två som debatterade mot homosexualitet. Deras främsta argument var att det var "onaturligt". Resten av klassen protesterade dock högljutt. Bra det. Annars hade jag gett upp hoppet om alla framtida elektriker...