30 augusti 2008

Next!


I dag blev jag plötsligt förkyld. Helt från ingenstans dök den upp. Eller så kom den från min klass där en person satt och snörvlade och pratade om nässpray och torkade sina rinniga ögon. Tack. Denna dagen har jag nog nött soffan mer än jag gjort sammanlagt sen vi flyttade hit. Två avnsitt av den fantastiska serien McLeods Daughters (på dvd), Mannen som kunde tala med hästar, inklusive en sovpaus mitt i allt (i soffan såklart). Dock har vi tagit en riktigt lång promenad med hundarna också så helt försoffad är jag inte.

I går såg jag ett mycket intelligensbefriat program. Det heter "Next" och går på MTV. Det kan gå till tillexempel så här:
En kille presenteras, hur gammal han är, vad han heter och vad han har för intressen. Dessa är ofta surfing, att festa och andra hippa saker. Programmet är såklart amerikanskt.
Sedan presenteras fem tjejer (i fall killen är hetero) där de kliver in i en buss, de säger tex: "My name i Melinda and he won´t say no to me because I have a fabuolus as!" Sedan gör hon en snygg pose där hon visar hur snyggt arsle hon har och så kliver hon i bussen. Efter den fantastiska presentationen får alla tjejerna i tur ordning gå på dejt med killen. Om de har sån tur att han vill det förstås! Det är nämligen så här, att om killen inte tycker att tjejen passar honom, så säger han "Next!" och dejten avbryts. Men då vet ni! Allt går på tid, och så länge som dejten fortgår så tjänar tjejen mer och mer pengar. Jag vet faktsikt inte om killen vet om detta. Ibland räcker det med att hon kliver ur bussen och han inte tycker att hon är nog smal för att han ska säga "Next!". Oftast hittar de på något och pratar och flirtar järnet och bjuder ut sig själva, och sen säger hon nåt som får honom att nexta henne. I går till exempel så nextade han en tjej för att hon inte hade samma djupa kristna tro som henne, annars verkade han gilla henne, men, men...

Det här görs i alla varianter, men en tjej som ska välja killar, kille som väljer killar och tjej som väljer tjejer. I de fall det är homosexuella inblandade så hånglar de ofta med varandra i bussen medan de väntar på att få gå på dejten.
Undra vem som kom på denna brillianta programidé? Den största frågan av alla är dock varför tittar jag på det?

Det är nåt sjukt, precis som att jag inte kan sluta läsa Blondinbellas blogg även fast jag inte tycker den är intressant. Att man tittade på avsnitt efter avsnitt av Sunset Beach fast inget hände.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ang. Next där du skrivit "Den största frågan av alla är dock varför tittar jag på det?" så vore det bättre att fråga sig: Varför hittade jag inte på det? Då hade du haft pengar till att köpa ett hus i HK som nån annan kunde renovera åt dig....