10 september 2008

En plötsligt utmaning

Jag fick ett meddelande på msn av min syster, hon skrev: Du har blivit utmanad på min blogg.
Jag tänkte att jaha det var ju konstigt, undra vad hon har hittat på? Ska vi köpa stegräknare och se vem som promenerar mest? Så var det inte. Det var som följer:

Regler:
· Beskriv först reglerna
· Svara på alla frågor
· Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
· Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?
1. Gå på föreläsning (det gjorde jag)
2. Äta lunch med Kristin (det gjorde jag)
3. Fixa missförståndet med min lön (fixat!)
4. Dricka kaffe med Fia (med nöje avklarat)
5. Gå på afrodans (det ska jag)

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då var jag alltså 14 år, gick i åttan på Tärendö Centralskola, övade upp mina tvärflöjtsfärdigheter i Högtrycket och mina klarinettfärdigheter i Comboblåsarna. Jag tror också att det var då jag spelade fiol ett år. Det var mycket musik då, jag spelade hellre än läste mina kemi- och biologiläxor. Jag orkade aldrig se hela Ally McBeal för den slutade så sent, nämligen klockan 22.00.


Ställen du bott på?
Åkers Styckebruk (men det minns jag inte)
Pajala (några svängar)
Autio
Anttis
Själevad
Bromma
Stockholm


Fem saker du skulle göra om du blev biljonär:
1. Sluta ta studielån och betala av den skuld jag har.
2. Ta min familj på en härlig resa
3. Köpa ett hus i närheten av min syster
4. Öka mitt månatliga bidrag till Rädda Barnen kraftigt
5. Ta mina vänner på en härlig resa

Jag vill utmana:
Julia
Fia (ja, det är du)
(Ma)Tilda
Hanna
Alex

...sen känner jag inte fler bloggare.

3 kommentarer:

fia sa...

Jag känner en person, förutom dig, som bloggar. Vad tror du om att utmana blondinbella? Var hon ens född för tio år sedan?

Tilda sa...

Nu har jag antagit utmaningen! :)

Julia sa...

jag har antagit utmaningen! Kan dessvärre inte utmana fler eftersom jag inte känner tillräckligt många som bloggar (du utgör ena hälften av min gedigna skara blogg-kompisar. Din rumskompis den andra.). Jag kan ju iofs kanske utmana Per-Arne?