13 september 2008

En dag i Vingåker



I och med detta inlägg kan jag nu fira mitt hundrade inlägg i denna blogg, på denna adress. Det känns lite högtidligt måste jag säga.
Dagen har jag spenderat med Fia, vi har åkt pendeltåg, buss, bil och tunnelbana. Vi åkte till Vingåker och back to Byle för att hämta en lånebok som jag måste lämna tillbaka senast på tisdag. Där höll de på att renovera minsann. Alla fina blommiga tapeter har de tagit bort och målat i en ganska fin grön/turkos färg. Synd på tapeterna bara. Jag gillade dem. Hoppas de renoverar personalavdelningen också som nu går i sann auschwitzanda där färgen flagnar på väggarna och det är hål och rivmärken i dörrarna.

Vi besökte det Vingåker är känt för, Outleten. Jag slösade pengar på följade:
~ en Reebok-munkjacka, vit, skön.
~ ett vitt linne, även det Reebok.
~ en axelväska till min sportiga look, röd och fin.
~ en liten söt handväska, röd med vita prickar.
~ en karaff som matchar mina NovaBoda glas.

Jag borde i sann Blondinbellaanda (jag erkänner, jag läser fortfarande hennes blogg) lägga upp bilder på det jag inhandlat. Men det ska jag inte.

Fia köpte:
~ modellera
~ ståltråd till att göra smycken med
på leksaksavdelningen på Ö&B i Katrineholm.

När vi kom fram åt vi mat på en pizzeria där jag fann följande:




Jag blev stum när jag upptäckte det. Mina feministiska ådror började koka, och jag har fortfarande inte kommit över det trots att det är många timmar sedan. Kan kan inte en skriva nåt om det. Jag är alldeles mållös. Stum. Jag finner inga ord. Jag skulle bli glad att höra Eder mening kring det hela.

Tack och adjö!

PS. Tårtan på bilden är bakad av mig till min 22-årsdag. DS.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag finner bara ett ord: S K A N D A L Ö S T !