15 februari 2007

Fear or no fear...

Det finns folk som är rädda för massa saker, speciellt här i stan. Mördare, våldtäktsmän, att bli kidnappad, rånad och annat otäckt. Jag har också en rädsla. Ovanstående saker är jag inte rädd för så ofta. Bara en eller två gånger har jag varit rädd för såna saker sen jag flyttade hit. Men det här är något annat, något som jag möter nästan varje dag. När jag måste passera någon på perrongen så jag är allra ytterst, och spåret kommer så där nära. Det är så otäckt! Det isar i hela magen och jag går jättefort för att hinna förbi så jag får lite mer utrymme. Så läskigt. Tänk om nån bara råkar putta till mig så jag far ner på spåret! För det första är det strömförande, och för det andra så väger ett tunnelbanetåg 210,3 ton! Fy! Det vill jag icke vara med om!

Inga kommentarer: