14 februari 2007

Alla hjärtans dag

Jag har många gånger tyckt ganska illa om den här dagen, 14 februari. Endast för att jag inte haft någon Speciell Speciell att fira den med. Jag har ju många Speciella, vänner och familj. Men ingen Speciell Speciell. Men idag kom jag till insikt! Det är ju en jättebra grej! Att få uppmärksamma sin käresta för en dag, eller bara alla de man tycker om! För vi är ganska dåligt på det annars. Man kan ju också tycka att det är synd att det ska krävas en viss dag för att vi ska visa vår kärlek till varandra, men eftesom vi nu generellt är ganska dåliga på att göra det så är det ju jättebra att det finns en Alla Hjärtans Dag! Då vi kan visa att Dig tycker jag lite mer om än många andra.

Sen har jag kommit på en annan sak också. Det är bättre att ha en alla hjärtans dag utan någon Speciell Speciell än att ha en Speciell Speciell som man ändå, av olika anledningar, inte kan fira med! Så känner iallafall jag! Så jag är inte bitter denna dag!
Den som vill vara det en hel dag får väl det, men jag ser det istället som att jag kan ge (och få) lite mer uppmärksamhet av dem jag tycker om! Och det är väl härligt!?

Ha det fint allihop!

Inga kommentarer: