2 augusti 2011

Vad man bör och vad man gör

Fastän gårdagen kändes seg och det var som att jag aldrig kom igång så hann jag med en hel del ändå.

- dammsuga hemmet - KLART
- måla bastun på utsidan
- frysa in mangolden
- kasta in en pall ved, kanske - KLART
- tvätta kläder - KLART delvis
- hälsa på grannen och ordna älgjaktsmöjligheter
- cykla fort och långt
- ringa frisören och klippa mig (typ NU) - blir helt KLART i eftermiddag

Dessutom slet jag av tyget på soffdynorna inför tvätt som vi planerat i hundra år ungefär. Och så spelade jag flöjt och det var behövligt för det lät inte så vackert, och jag ska spela i kyrkan på torsdag då det är "Bön för Norge", jag ska nog spela Chess, ur Chess, och Bachs Air.

På kvällen for vi ut på sjön och kollade om det kommit några mörtar i mjärden. Det hade det inte, däremot hade en tre kilos gädda simmat in dit. Inte riktigt vad vi hade förväntat oss! Först tänkte vi torka den och ge till hundarna, men sen for vi till våra hundvakter och frågade om de ville ha den, för hon brukar gör gäddbiffar. Det ville hon. Där hittade vi norska släktingar och mamma och Gunnar så vi blev kvar ett tag.


Jag ska erkänna att jag var lite rädd för den, och det sprutade gäddslem över hela båten när det sprattlade för sitt liv. Men såna där måste upp ur sjön, annars äter de upp all annan fisk, och gädda är fan inte gott. Förresten så börjar jag bli en fena på att ro!

Inga kommentarer: