1 augusti 2011

Jaha.

Jag har sovit lite för många timmar. Det var lite skönt, men nu är jag lite seg. Det finns mycket som behöver göras i dagarna. Men samtidigt har jag ju semester så lite tid för att göra vad jag vill borde jag också ha.

Sånt som borde göras:
- dammsuga hemmet
- måla bastun på utsidan
- frysa in mangolden
- kasta in en pall ved, kanske
- tvätta kläder
- hälsa på grannen och ordna älgjaktsmöjligheter
- cykla fort och långt
- ringa frisören och klippa mig (typ NU)

Jag kanske återkommer med vad som blir gjort...

Om två veckor är jag tillbaka på jobbet. Alldeles för oförberedd på nya kursplanen och med vetskapen att en kollega är sjukskriven. Det är en tråkig vetskap. Å andra sidan med ett års arbetslivserfarenhet i bagaget som kommer att vara till stor nytta. Jag ser lite fram emot att träffa eleverna. Den jobbigaste klassen blir förhoppningsvis indelad i mindre grupper, och då kommer de inte att upplevas som jobbiga längre utan vi kommer att kunna ha jättekul, tänker jag. 

Men nu ska jag äta frukost.

Inga kommentarer: