5 augusti 2011

Till minne...

...av de som gick förlorade i massakern på Utöja så hölls i går en musikandakt i Pajala Kyrka. Jag spelade där. Det kändes bra att kunna bidra på något litet sätt. Jag som inte vetat vad jag ska säga eller göra, men då kunde jag i alla fall spela. Visserligen fanns nog inte en enda norrman i församlingen, och visserligen är inte någon anhörig medveten om vad vi gör i Pajala. Men ändå, det kom folk dit, för att få en liten lugn stund att kanske reflektera ordentligt över det som hänt och jag hoppas att jag gav iallafall dem, någonting. Det fanns en kondoleansbok som man kunde skriva i, som skulle skickas till Norge någonstans, sen. Men jag skrev inget. Jag spelade iallafall sjuhelsickes vackert och felfritt. Och det är inte ofta jag kommer från en spelning och har spelat felfritt. Alla andra som spelade och sjöng gjorde också ett fantastiskt fint jobb och jag tror att vi alla var nöjda.


Denna bild är inte från igår, utan från nationaldagskonserten 6 juni.

Ikväll åker jag och älsklingen till grannlandet i Öst för en liten helg på tu man hand. Vi ska bo på hotell, äta på restaurang och promenera på strandpromenaden som vi tror finns där. Det blir vår första resa någonsin där det inte handlar om att "åka och hälsa på någon" så det ser vi fram emot!

Inga kommentarer: