1 augusti 2011

Mat, mat, mat

Vi brukar göra matlista för en vecka i taget. I går glömde/struntade vi i det så nu sitter jag här själv och försöker vara matkreativ så jag kan sms:a en handlingslista till Anders så han han handla. Det går jääävligt segt. Idag får det bli plättar för det är jag sugen på, (LCHF-plättar förstås), och nån dag ska det bli mangold- och baconpaj för mangold har jag ju som sagt i landet. Två dagar kvar alltså, vad fan ska man äta? Helgen brukar vi inte planera, och nu i helgen ska vi ju till Rovaniemi på semester så det blir ingen matlagning då inte!
Det står så still i skallen. Köttet är nästan slut i frysen (fem veckor kvar till älgjakt), fisk kan man ju ledsna på och kyckling... det är väl okej. Soppa hade varit bra, men vilken sort?  Hoooja, vad jag hatar mat, och älskar mat. Och hatar mat och älskar mat och hatar mat och älskar mat...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Soppa med 2 potatisar, 2 morötter, 1 palsternacka, 1 gul lök och en bit purjolök. 1 buljångtärning och 1 liter vatten... fräs allt i smör i 3 minuter häll på vatten och vänta.... mumma...

ejkej sa...

pizzakassler (var vad jag kom på när jag tänkte att det måste va lchf. måste det inte det är det ju lättare). googla på pizzakassler. tror jag hittade receptet på konsum. har för mig att det var okej.

fisksoppa är ju smaskens. eller lax som steks med fänkål och serveras med den där krämfräschen som har saffran.

wook med en del goda smarriga grönsaker (om du tycker det är okej) och sen kanske räkor eller kyckling och så knäcker du i ett par ägg på slutet.

crepes av plättarna (ena dagen, andra dagen vanliga med vad ni nu har).

korv med blomkålsmos (jag ska aldrig mer va ihop med en lchfare, det var så äckligt i längden).

äh. jag vet inte egentligen.