10 augusti 2011

Att spela eller icke spela

Jag har inte spelat mycket i sommar. Jag har spelat piano på G:s dop och sen har jag spelat flöjt på den där minnesstunden för Norge. Och övat lite inför dessa två saker. Däremellan ingenting. Nothing. Jag tog hem klarinett, saxofon och trumpet och noter till dessa. Jag tog hem en pianobok jag tänkte spela i från. Men icke. Ingenting. Och det är ju jävla synd att jag ska sluta spela bara för att jag blev musiklärare, det var ju inte tanken. En period i mitt liv hade jag som vana att, om jag inte var trätt när det var läggdags, så spelade jag piano tills jag blev trött. Mycket bra vana.
Sen känner jag mig ju dålig som inte spelar, och konstig som inte spelar för jag är ju musiklärare.

Nu ska jag gå och ropa på katten på byn, för jag har fått in ett tips.

Inga kommentarer: