2 augusti 2011

Mr. Perfect IRL

Jag vet inte om jag har skrivit ett sånt här inlägg tidigare? Jag vet att jag har tänkt, men jag vet inte om jag gjort det. I alla fall. Min Mr. Perfect är utan tvekan Anders, nu ska vi se vilka kriterier han uppfyller från min önskelista som jag skrev för flera år sedan:

Kriterier för Mr. Perfect, utan inbördes rangordning.

-Har inget emot att bo på landsbygden. Verkligen inte, vi bor ju på landsbygden.
-Tycker om att laga saker, snickra, osv. Tycker om vet jag inte, men lagar saker och fixar, det gör han.
-Är även bra på det (läs: händig) Jovisst!
-Tycker om naturen. Ja.
-Tycker om djur. Ja, tre hundar och en katt vittnar ju om det.
-Hyser en önskan om att gifta dig. Önskan och önskan? Han säger att han kan tänka sig det.
-Vill ha 3-4 barn. Njä, men två iallafall.
-Klarar av att lyssna på ett idogt hårbottenskliande, spec. nattetid. Nej, så istället påminner han mig varje gång jag börjar krafsa och har på så sätt reducerat själva kliandet. Skitbra!
-Orkar lyssna på mina reumatiska besvär. Jag gnäller inte så ofta på det nu för tiden, när jag gör det tycker han mest synd om mig.
-Är beredd på att ta hand om en gammal ledbruten gumma om ca. 50-60 år. Det får vi hoppas att han slipper!
-Jagar älg eller annat gott kött. Ja, snart =)
-Blir inte svartsjuk på mina manliga vänner. Hahaha, nä, inte ett dugg!
-Ringer inte för ofta till min telefon.
Nej, alldeles lagom.
-Fäller ner toaringen efter toalettbesök. Ja.
-Vill bo granne med min bästa väns familj, samt: Iallafall kan han tänka sig att bo granne med min syster.
-Vara/bli bästa vän med hennes karl. ...och skulle säkert bli god vän med hennes man.
-Har inget emot att ha huset fullt med nära och kära ibland. Nä...
-Hälsar gärna på min familj i Anttis. Ja.
-Går inte på krogen varje helg. Nej.
-Vet om att kvinnor både fiser och bajsar (dvs klarar av dålig lukt). Hahaha, ja men stackarn.
-Har åtminstone ett litet hum om hur han ska klä sig bland folk (hemma går det bra med flanellskjorta och långkalsonger). Ja! Bra hum!
-Diskuterar gärna personlig utveckling och psykologi. Kanske inte vårt huvudämne att tala om, men har kloka funderingar kring detta när det kommer på tal.

Ja fy fan. Det såg ju bra ut! Alldeles förträffligt och nästan oroväckande bra!

Det är alltså detta jag gör istället för nåt vettigt. Fan vad dålig jag är igen. Jaja... Hej då.

1 kommentar:

Anonym sa...

ibland finner man honom var man minst anar det! :) Jag är så glad för din skull!! //julia