10 april 2012

Sekreterare Marika

Idag agerar jag administratör och sekreterare i vårt husprojekt. Jag har ju påsklov. Jag har ringt massor med samtal och fyllt i några blanketter. Förstår ni hur mycket pappersarbete det är?!
Det är liksom inte bara att smälla upp ett hus. Man måste ansöka hos kommunen om både det ena och tredje och femte. Visste ni till exempel att man måste ansöka om att få ansluta sin infart till den befintliga vägen? Det gör man till Trafikverket i Borås. Jajjamän. Där ska de sitta och fundera på om det är okej att vi får en infart. Det borde de tycka, tycker jag.

I går fick jag oro i magen eftersom man inte vet vad det här kalaset kommer att sluta på. Eller rättare sagt hur långt pengarna vi fått låna kommer att räcka. Så idag har jag räknat och räknat och allt känns mycket bättre. Det är inte billigt att renovera vet ni. Bland annat så kan en blandare till köket kosta omkring 2000 kr. Som tur är så är den befintliga helt okej så den ska vi behålla. I och för sig är ju hela köket användbart, men tanken är att det ska bli nytt i alla fall. Borde ju visa lite bilder! Ska se vad jag kan göra åt saken, vi har dem inte digitalt.

Man har drömmar, idéer och fantasier, men tyvärr är det ekonomin som kommer att sätta stopp för en del. Det blir inget flashigt Marbodal-kök, utan det blir ett IKEA-kök. Det är nog bra det också. Billigt och bra, det gillar jag. Det blir nog ingen spaavdeling än på några år, heller. Men kanske sen. Senare.

Ja, det blir nog bra.

Inga kommentarer: