14 april 2012

Giv mig styrka!

Guuuuuuuuuuuuuuuuud! Giv mig styrka att hålla ihop tills husjäveln står på plats och är klart att flytta in i! Nej förlåt, inte husjäveln, det var ett onödigt kraftuttryck. Men alltså.

Återigen. Det är inte EN sak att tänka på. Det är en miljard, och vi är inga experter. Vi är tyvärr inga experter.

Och varför varför varför sov jag till halv tio!?!?!? "Men du behövde det", tröstar mamma. Det vette fan. Det vette fa-an om jag gjorde. ALLTID är det nåt man (jag) ska ha dåligt samvete/ångest över. Att jag sovit för länge, att solen skiner och jag är inne, att jag inte tränar, att jag inte tvättat, att jag inte jobbar osv osv osv. Hur slutar man med detta?! Nån som har ett tips?

Ska försöka göra nåt för att stilla mitt dåliga samvete fast jag helst av allt vill sätta mig i soffan och sticka alternativt sova.

1 kommentar:

Annica sa...

Gör det du känner för och sluta känna ångest. Du behöver också koppla av och ha lite lugn och ro. Jobbet och alla sysslor springer inte iväg, de finns kvar sedan också. det kommer garanterat fler dagar då solen skiner och du kan vara ute och fler dagar då du kan träna. Varva ner och sätt dig och sticka eller läs en bok :)