29 april 2012

Dagen - helt enkelt

Eftersom jag gjorde allt tråkigt i går hade jag denna dagen fri att göra vad jag ville. Det är aldrig bra att jag får göra vad jag vill. Tar mig liksom inte för nåt. Oftast. Inte idag och det är nog ett led i den här gör-det-du-mår-bra-av-tanken.

Så efter att jag sett ett avsnitt Simon & Thomas och stickat, så tog jag fram min cykel från vinterförvarningen. Där emellan pratade jag med min bedårande systerdotter som skulle ha femårskalas i dag, hon fyller år först i morgon. Tillsammans med självaste Kungen. Nå väl. Jag tog fram cykeln, letade i en evighet efter sadelskyddet som ska göra det mjukare för röven och tog sedan årets första cykeltur, blev nog ca 10 km. Det blåste som helvete så det var skittungt att trampa emellanåt. Jag avslutade cykelturen hos mamma och Gunnar, hängde där ett par timmar innan jag for hem och lagade korvgryta. Nu är jag redo att bege mig till Pajala för att se en dansföreställning som heter Tornedalsmannen - från ägg till gruva, av och  med unga män i Pajala som aldrig dansat förut. Ska bli så jävla spännande! All cred till idémakerskan och koreografen, tillika min kollega som styrt ihop det här projektet.

Ikväll går Anders av sitt skift, det ska bli kul för jag saknar honom. I morgon är jag ju ledig och det ska bli så skönt!

Killevippen!

Inga kommentarer: