10 april 2012

Huset

Bilderna blev lite mongo, men så här ser det i alla fall ut:

Utsida, nångång målar vi det bruna rött. Det är den här delen som är tänkt att stå mot vägen.


 Hall, fulutrappan får en fräshare, modernare färg i framtiden. 
Köket, blir som sagt nytt. Vitvarorna behåller vi. Inte spisen. Nån som vill köpa? Dörröppningen ni ser leder in i tvättstugan.


 Köket på andra hållet. Vänstra väggen kapas och blir nog hälften så hög och hälften så bred så det liksom sys ihop med hallen.
Vardagsrum, stora härliga fönster som alla ska bytas för bästa energibesparing. Då blir fodret såklart vitt. Där utanför blir altan.


 Stora sovrummet nere, ca 15 kvadrat. 
Lilla sovrummet nere, 10 kvadrat, kommer att få tjäna som arbets/hobbyrum i begynnelsen.


Toaletten nere. Behöver jag säga nåt?
Tvättstuga, vitvaror ingår. Jippi!


Utanför bastun, det är här jag vill ha mitt spa. Tänk ett bubbelbadkar, gröna växter och mysig belysning.
Bastun. Såklart det finns bastu!


Sovrummen uppe. Det ena är megastort på ca. 30 kvadrat, det andra är också stort på ca 20 kvadrat. 
På övervåningen finns även en pytteliten toalett i bra skick, samt ett litet förråd. De här rummen kommer vi inte att göra nåt åt i första taget, men som ni ser så finns det plats för besökare, så välkommen!


Ja, nog vet jag vi får plats....

1 kommentar:

Annica sa...

Ni har ju iaf fått ett billigt hus, inte många som får tag på såna fynd =) för visst är det huset i Töre? Fick ni det för utgångspriset eller billigare? Är det Töre husflyttningar ni har anlitat för flytten? Mycket frågor men jag tycker detta är så intressant :)

Hoppas allt är bra annars, kramar