2 april 2012

Nya friska tag!

Förra veckan var dålig på många sätt. Bland annat i mat och träningsväg. Det där med motion tre gånger i veckan sket sig totalt. Efter förra helgens Lule-besök sket sig sockerintaget också och det är nog det som gjort att jag mått dåligt under veckan. Socker är skiiiiit! Jag tror att jag måste införa nolltolerans helt och hållet. Inget fusk. Nånsin. För det är så svårt att komma därifrån igen och jag mår så mycket, mycket bättre både fysiskt och psykiskt när jag inte äter socker (läs: kolhydrater).

Men nu är det färdigdeppat! Måndag har alltid varit veckans bästa dag, har jag tyckt. Man får liksom chans att börja om, om det skulle behövas. Idag behövs det.
Så nu ska jag testa 50-min zumbapass innan Anders kommer hem. Jag kommer säkerligen att se rolig ut. Sen ska jag/vi laga ost/skink-paj (utan mjöl) och om jag blir sugen på nåt ikväll så ska jag dricka te.

Inga kommentarer: