21 april 2012

Sällsynt slö lördag

Veckan har varit sjuk. Jag kanske verkar pigg och glad, men när jag kommer hem finns det inte mycket kvar av mitt glada gamla jag. Omdömena stressar mig nåt fruktansvärt. Psoriasen i hårbotten blommar upp och jag orkar knappt sticka på kvällarna. Tänker tankar om att byta jobb. Fast jag egentligen älskar det. Allt eftersom dagarna går blir det fler och fler obegripliga papper och blanketter att fylla i när det gäller huset och så vidare och så vidare.

Så därför var denna snöiga, slöa lördag otroligt välkommen. Jag känner inte att jag haft påsklov för en vecka sen. Inte över huvud taget.

Vi har gjort ungefär ingenting idag. Linus är som sagt här med sin charmerande trollunge till son. Vi har typ ätit, läst/stickat och ätit lite mer. Vi tog en promenad och nu står köttgrytan på spisen och puttrar.

I morgon, när vi för dem till Luleå ska vi även kliva in i vårt hus. Det ska bli riktigt kul! Kanske man inser att inredningsfantasierna faktiskt kan bli verklighet!

Inga kommentarer: