15 april 2012

Badrumsfix

Jag: Ja, typ 30 000 kostar det. Inte riktigt.
Gunnar: Trettitusen?! Inte kostar matta och väggmatta så mycket!
Jag: Nä, men vi ska ju ha möbler också...
Gunnar: Men det finns ju redan grejer där.
Jag: Nej. Det finns det inte. Punkt.

Och där slutade den diskussionen.  Det finns ju toastol, handfat och badkar. De är säkert högst funktionella men nog installerar man ju en snålspolande toalett och ett snygg badrumsskåp när man har chansen. Sen att vi kanske får vänta ett år på att göra det är ju en annan sak. Hellre det än att snålrenovera. Fan. Vi ska ju bo där länge, länge.

Om ni glömt hur badrummet såg ut så kan jag friska upp ert minne:


Tjusigt va? Och så längtar jag efter att få ha fint och ordning i tvättstugan. Jag inbillar mig att det är möjligt. Eller, jag är säker på att det är möjligt om man har bra förvaring.

Inga kommentarer: