1 november 2009

Sanningen om min lya

Alltså hallå. Jag har talat osanning. På grund av att jag fått fel information. Min lägenhet är inte ca 20 kvadratmeter. Jag har mätt den nu. Den är 17 kvadratmeter. Och det är faktsikt ganska stor skillnad! Det är en hel sängs skillnad och ungefär ett LACK-bord från IKEA. Jag betalar 206 kronor/kvadratmeter i månaden. Det är ca 6,80 kronor per dag och kvadratmeter. På ett år blir det 42 000 kronor. Förtitvåtusen kronor. Förtitvåtusen! Fa-an. Jag ska göra som Gunnar föreslog, köpa en husvagn och bo i. Det är ju helt jävla mongodyrt att bo i den här stan! <-- Anledning att flytta.

Får man ens bo så här litet enligt svenska standardmått?
Själva rummet, utan hall och toa inräknat är ca 11 kvadrat. Det är mindre än mitt forna rum i Anttis. Gode Gud. Jag mår inte bättre nu.

Men jag trivs rätt bra i min dyra lägenhet. Men ändå... Förtitvåtusen. Neljäkymmenenkakstuhata...

1 kommentar:

Anonym sa...

17 kvadrat är lite. jag hade 26 kvadrat + uteplats och alla gnällde på mig att jag hade för liten lägenhet. Jag tyckte den var rätt rymlig. Det beror ju på vad man jämför med... Flytta till mig så blir jag glad! Du får plats i mitt internatrum! :)/Julia