7 november 2009

38:e oktober - Ha! Jag skrattar tentan rätt upp i ansiktet!

Dåså. Mattetentan gjord. Det kändes förvånansvärt, oroväckande lätt. Jag var inte nervös, inte förrän jag lämnade in den.
Så, antigen så har jag missuppfattat allt. Eller så gick det faktiskt bra. Jag tror det gick bra. Åtminstone tillräckligt. Åtminstone E bra. VARFÖR har de bytt betygssytem?! Jag drog dit alla min böcker och anteckninar i min kärringbag. Jag tittade i en bok två gånger, och i mina anteckningar tre gånger. Fyra böcker tog jag alltså med i onödan. Men hur ska man veta?
Jag hade kaffe, vatten, mandarin, banan, en god macka och apelsinkrokantchoklad med mig. Det var himla trevligt.

Jag tycker att den här var lättare än övningtentorna vi fått innan. Det var ju bra. Eller så tycker jag det för att jag har gjort dem innan, och lärt mig saker.
Övning ger färdighet.

Kanske är jag en matematiker ändå...

Inga kommentarer: