5 november 2009

36:e oktober - Överambitiösheten slog till

Shit. Vad duktig jag är igen. Plugga är min grej alltså. Plugga mer än heltid särskilt. Jag är så effektiv och bra. Äntligen känner jag igen mig själv.
Mitt såsande i höst gjorde att jag helt, totalt, jättemycket inte alls tänkte på att jag måste söka kurserna jag ska läsa nästa termin. Så det har jag inte gjort. Jo, nu har jag gjort det. Två veckor för sent. Se, sådana är konsekvenserna av att ha för lite sysselsättning. Jag förstår folk som blir föräldralediga, att de blir såsiga i huvet och inte kan tänka längre. Det kommer jag säkert att bli varje sommar från och med 2011.

Inte nog med att jag pluggar till tentan, jag förbereder mig dessutom till seminarierna i fortsättningskursen.

Jag gör meänkieliläxan.

Jag lämnar blod.

Jag har teaterrep.

Jag städar mina 17 kvadrat.

I´m back!

Och jag hinner fortfarande sticka, titta på Sex and the City och läsa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen åter:) Nu börjar jag känna igen dig igen. Vi är nog sådana att vi måste ha massor att göra för att fungera riktigt, och då får vi massor gjort. Är själv inne i en svacka just nu men inspirationen kommer nog snart.
Kram Mamma