13 november 2009

Fredagsnöje

Jag stannade hemma istället. Jag hamnade inte framför datorn. Nej, jag möblerade om i lyan. Halvvägs igenom undrade jag vad jag gett mig in i. Som alltid när jag börjar mixtra med möbler i den här bostaden. Det är grejer på varenda kvadratcentimeter, jag vet inte var jag ska sätta fötterna och Chicko tittar bekymrat på och undrar vad som är på gång det här gången. Doris far omkring som en tok och inspekterar allt som flyttas, med risk för att bli klämd mellan nåt som jag måste flytta på för att kunna röra mig. Så kan man ha det en fredagkväll.

Så här har vi det nu:

Här kan jag sitta och titta på tv, sticka, surfa, sova... Och Chicko kan tjuvsova här när hon tror att jag inte ser.














Detta är under sängen.













Fortfarande är det några lister och tavlor som ska flyttas, men sen är det fint igen. Och jag är väl nöjd med att bo här ett tag till. Snart ska det julpyntas! Vad fint!

Inga kommentarer: