13 november 2009

44:e oktober - Farmors köttbullar är bäst!

Jag berömmer mig själv för min kokkonst, för ingen annan kan ju göra det. Idag har jag lagat riktig, vanlig, hederlig husmanskost. Köttbullar (med kryddpeppar), kokt potatis och brunsås. Och till den som undrar: Ja, jag gjorde köttbullarna från grunden, och såsen med, för köpta köttbullar luktar fis och innehåller konstiga saker och pulversås är äckligt.
Köttbullarna görs på Farmors vis, och de blev fantastiskt jätte, jättegoda. Det bästa av allt är att det blev tre portioner över! Jippi!!! I frysen med det. Jag är så glad att jag har en frys.

Idag har jag varit på Familj Vanilj-uppdrag och det gick bra. Nu funderar jag på om jag ska sällskapa på After Work med vänner eller stanna hemma och pyssla med nåt. Risken finns att jag fastnar vid datorn och gör ingenting, och det är faktiskt inte det jag vill.

Ibland blir jag förvirrad och blandar ihop kryddpeppar med kardemumma. Tänk om jag skulle sätta kardemumma i köttbullarna och kryddpeppar i bullarna. Det kanske vore en hit! Föressten så grävde jag runt i mitt skafferi (efter rätt krydda) och hittade en massa tantiga saker. Gelatinblad till exempel. Karamellfärg. Vitaminbrustabletter. Nejlikor. Ättikan står framme. Som sagt, jag är en tant och för gammal för att bo så här litet, för alla mina tantiga grejer får inte plats.

Nu ska jag försköna mitt yttre genom att byta om från långkalsonger, yllesockar och huvtröja till något mer fredagskvälluteblandfolk-aktigt. Kanske sprayar jag håret också.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: