6 mars 2009

En härlig fredag

Idag har jag druckit varm choklad från termos, utomhus, åkt lite skridskor, druckit kaffe, suttit och lyssnat när en sträng fritidsfröken hade ett samtal med ungarna, tagit ut ackord till en låt som några barn skrivit, tillsammans med dem.
Och fått betalt för det hela. Ibland är livet härligt må jag säga!

Den här låten, det är jättekul. Det är några tjejer som ofta kommer och säger att de har gjort en låt och så vill de sjunga den för mig. Den här gången frågade de om jag kunde hjälpa dem att spela på den för de vill skicka in den till "Lilla Melodifestivalen". Jag tänkte "Men herregud, när ska vi hinna det" och sa: "Jaa... vi får kolla om vi kan göra det nångång". Sen var de ganska tjatiga och fortsatte prata om detta under lektionen och komma med olika förslag på när jag skulle kunna hjälpa dem så det passar alla. Vi enades om att de skulle få vara inne på en rast nästa vecka när jag är där. Alla var nöjda.
Men, så vikarierade jag ju på fritids. Och vi var ganska många personal så jag kunde ta de här tre tjejerna och gå till musiksalen.
Det var så roligt! De fick sjunga den några gånger, sen provade jag spela den. Jag har alltså aldrig förr tagit ut ackord på en låt så där. Men det gick! Jag blev imponerad av mig själv. Det låter lite fel på nåt ställe, men det ska jag se över inom en snar framtid. Tjejerna själva hade en massa förslag på hur det ska vara med lite bongotrumma på ett ställe, jag sa att att de kan ju ha med ägg också, och så började de prata om var ägget skulle spela och så ville de ha ett intro på pianot och så vidare. Så duktiga! Och, de går alltså i tvåan. Det är häftigt.

Inga kommentarer: