19 mars 2010

Mot Vårruset 2010

E: Jag och A ska springa Vårruset.
Jag: Jaha? Spring ni. Jag springer inte.
E: Men man måste inte springa. Om man är sex personer får man en picknickkorg.

Jag frågar ut henne om picknickkorgen och det hela slutar med att jag bestämmer mig för att vara med, och inte bara gå, utan springa Vårruset. Fem kilometer är det, här i mina hoods. På hemsidan fanns ett tioveckors träningsprogram så att man ska klara av att springa det. Jag har undvikit att springa i hela mitt liv. Programmet börjar nästa vecka och det innebär att jag måste följa det även om jag befinner mig i Anttis, Växjö eller Bollsta. Men det är rätt lugnt tänker jag, för Chicko ska ju ändå ut varje dag, och istället för att bara gå så gör jag det som står i programmet. Fast just nu äter jag prinsesstårta. Det får man inte kondition av.

Hej då.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag sprang vårruset förra året. Picknick-korgen var överskattad...//Julia