24 mars 2010

Dagens....

...intresseklubben antecknar:
Här om dagen grävde jag fram min gamla intressebok. Alla borde ha en intressebok. Eller i allafall alla som är som jag. Jag fick den när jag fyllde 15 för att mina vänner tyckte att jag sa så hemskt mycket ointressanta saker, så tanken var väl att jag skulle skriva ner allt ointressant i den.
Idag har jag sagt två saker. "Där står en Skoda." Och "Det sitter en präst där". Nu ska jag bjuda på några gamla urdrag från Intresseboken, så att de som inte var med när det begav sig får en bild av vad den innebär, och så att de som var med, får sig ett gammalt minne och förhoppningsvis ett gott skratt.
Februari: Marika "Titta! En cementblandare!"
Mika 27/11 -01 "På en storhelg under nån sommar stod en kille och pissade mot det där hörnet."
Julia 7/4 -02 "Idag sa jag åt Marlene att jag har en morbror som heter Rudolf och en som heter Roland, dom kallas för Rulle och Rolle..."
Johanna till Alma (alltså mig) 21/5 - 01 "Här gick vi när du sa: Titta! En cementblandare!"

Här är den. Lite sliten efter snart 11 år. (Gud, jag är gammal!)



...träning:
Mina Vår Rus-föreberedelser går bra. Eftersom jag har hund så har jag med lätthet och flera gånger om avklarat det som heter "promenad 30 minuter" som pass 1 denna vecka. Pass 2 var egentligen alternativ träning 30-45 minuter men jag gick direkt på joggingen för då kunde Andreas haka på och vi kunde umgås för han åker snart hem igen. Det man skulle göra var att värma upp med promenad 20 minuter, vi tog 10, och sen jogga 3 minuter, gå 2 minuter, fyra gånger. Och det gjorde vi. Jag känner mig lite bäst i världen. Vadå? För tre minuter tänker du. Ja, säger jag, för jag har typ aldrig sprungit i hela mitt liv. Jag har undvikit att springa så mycket det bara gått mina snart 26 år på jorden. Men sprang gjorde jag, och helvete vad det känns bra efteråt! Fortsättning följer...

...inköp:
Allt jag skrivit nu är skrivet och uppdaterat med min fina nya, behändiga, lilla dator.
Examensarbete, here I come!



Tack och adjö!

Inga kommentarer: