10 mars 2010

Dagens lärdom

Idag har vi fått betyg på förra kursen, den fantastiska, bra, underbara, roliga kursen om bedömning. Jag fick C och har härmed lärt mig att det inte lönar sig att jobba hårdare, vilket jag tyckte att jag gjorde med den här. Så, för denna kurs examination ska jag göra som jag brukar. Sikta in mig på C-kriterierna, inte A-kriterierna och istället spara lite energi till uppstarten på uppsatsen som börjar dagen efter examinationsinlämningen.
Det är väl bara att acceptera att jag är en C-student och inget annat. Och det är ju bra det. Det är ju precis i mitten av godkänt-nivåerna och jag är ju en mellanmänniska. En sån där som kan lite om mycket men inte är bäst på nåt. En sån som nöjer sig. En sån som oftast tycker att lagom är bäst. Men jag tror också, att det delvis är det som gör mig till en lycklig människa.

Nu ska jag vila en halvtimme så jag orkar resten av dagen. Adjö.

Inga kommentarer: