28 juni 2009

Vill och vill...

Jag vill gärna uppdatera min blogg, jag vill skriva och berätta och visa bilder.
Men det finns två hakar. Den första är att min dator är paj, troligen är det sladden som är felet, det går att åtgärda. Det andra är att jag jobbar ju, och att jobba på kollo, det är inte som andra jobb.
Alltså visst, jag är schemalagd och då förväntas ju att jag tar ett visst ansvar. Men sen så är det ju så att man bor här, sover, äter, skiter, skrattar, har vardagskrämpor, irriteras och så vidare. Och när man är så att säga ledig (ledig+kollojobb=lögn), så vill man (jag) inte sätta sig vid en dator och vara asocial, för alternativet är ju att hänga med övrig personal, oavsett om de är lediga eller jobbar. Och jag är ju en social människa, naturligtvis väljer jag det senare. Dessutom är övrig personal jävligt rolig. Särskilt ju fler vi är tillsammans, tillsammans, tillsammans...

Nu skriver jag ju, för det råkar vara så att mina roomies är lediga. Lediga som i att de är hemma, i Stockholm, så det är jag och grabbarna tills på tisdag. Och plötsligt börjar de snacka fotboll allihopa, och svänga sig med krigstermer. Typiskt grabbigt. Och då vill jag inte vara med.

Nå väl. Det återstår att se vad av det jag tänkt skriva om skriver om i slutändan. Jag har tex tänkt skriva om min födelsedag, men det verkar ju lite förlegat nu, och jag har tänkt skriva om fotbollen i mitt liv, och kanske lite mer om kollolivet...

1 kommentar:

Unknown sa...

Hur blev det med dina utlovade inlägg? ;-)