3 juni 2009

Några ord om ingenting

Det här är kanske inte vad jag borde göra nu, men jag har lite bloggabstinens.
Jag hinner tänka så mycket när jag pysslar på där hemma ensam i lägenheten med hunden och radion som sällskap (Doris är hos pappa). Jag trakasserar min mor med dagliga telefonsamtal, pratade med Andreas en hel halvtimme igår. Det är mycket. Våra samtal brukar annars vara mellan 3 och 120 sekunder långa.

Kanske borde jag packa upp djembetrumman jag beställt, som jag inte kommer att hinna använda för jag har typ en dag kvar med lektioner och då ska det övas till skolavslutningen (som jag förövrigt inte har nåt med att göra, är det inte konstigt?!). Kanske borde jag kolla vad jag ska sjunga med F-2 snart. Kanske borde jag sortera i en pärm? Nä, de är nog ganska sorterade redan.

Kanske borde jag be en bön till en högre makt om att det ska sluta regna för jag blir så blöt när jag cyklar. Ja, det borde jag.
"Käre väderallsmäktige, låt det sluta regna tills jag ska cykla vidare, och du, det vore schysst om det kunde vara uppehåll tills jag varit ut med hunden också, för hon hatar regn."

Jag vill ha sommarlov!

Inga kommentarer: