3 juni 2009

I´m back!

Nu är jag med i matchen igen! Tack vare mobilt bredband från Telia. Känns fint. Dock märker jag ju hur mycket tid man kan slösa vid datorn. Om jag inte haft internet än, så hade jag nog vid det här laget både hunnit vara ut med hunden och diskat. Men det hinns.

Apropå disk. Jag är nog lite kär i mitt kök. Okej då, i min kokvrå. Jag diskar undan och torkar av, plockar undan disk, torkar lite till. Vårdar den ömt. Jag tänker mig att jag inkluderar vägghyllorna brevid också till den. Bilder kommer när allt är i ordning. Och det blir det inte förrän jag varit på IKEA, och det har jag inte förrän tidigast lördag.

I lördags tog mitt sl-kort slut. Det var då dags att plocka fram cykeln. Och fan vad jag har cyklat. På de här tre dagarna har jag nog cyklat mer än sju mil. Det känns i benen vill jag lova. Betänk att jag knappt cyklat alls sen jag flyttade hemifrån. Då är de här milen en fet rivstart. Men det känns väldigt bra. Det är trevligt att cykla. Det är så gott som gratis, det är miljövänligt, man får motion, man behöver inte trängas med svettiga kollektivtrafiksresenärer på bussar och tunnelbanor och jag lär mig hitta skitbra i stan. Och nu är det dags att motionera Chicko.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! GILLA!

Ps. Jag drömmer faktiskt mardrömmar om AJY. det här är seriöst.
/ajy

Anonym sa...

TÄVLING PÅ MIN BLOGG!

Nu kan DU vara med och tävla om att få ett par solglasögon pilotmodell. Värde ca 79 kr.

http://andreasjonsson.blogg.se