17 juni 2009

In action

I går anlände jag till kollot. Det känns som att det var en vecka sen och det är både bra och dåligt. Det är bra för det betyder att jag kommit in i det bra trots att jag kom två dar senare än alla andra. Det är dåligt för jag är typ lika trött som man är efter en vecka. Inte bra.

Jag har funderat på det här med ledighet och semester. Undra hur det känns egentligen? Alltså, jag var ju ledig fyra dar nyss och det var ju skönt. Men jag menar riktig semester. Jag snackar fyra veckorssemester, det är det jag undrar hur det känns. Jag drömmer om att kunna få ett lärarsommarlov inte nästa sommar, men sen. Men det innebär ju att man måste ha en riktig anställning nånstans. Inget timvikarieskit. De senaste åren har jag som mest varit ledig ca 2,5 vecka i rad (och det är ju mycket om man jämför med andra i den här världen) och då tar det ju typ två veckor innan man varvat ner och fattat att man är ledig. Hur känns det sen? Vad gör man då? Blir man rastlös då igen, eller?
Det ska bli kul att få uppleva i framtiden.

Nu ska jag sova. Inatt har jag jour. Jourrummet i år innehar en dubbelsäng.
Jag har lite svårt med dubbelsängar. De är så stora. De senaste åren har jag sovit i 80-90 cm sängar, den här är 160, vilket innebär att jag kan ligga tvärsöver och den räcker nästan till ändå.

God natt!

2 kommentarer:

Andreas sa...

Jag har ju en 160's säng. SKA ALDRIG ha mindre!Det känns lite camping att ha 80-90's säng.

Dejv sa...

Men med en bred säng så får du ju plats med en lägerledar-hunk!