6 augusti 2008

Blondinbella.se

Om det är något som kan få mig att reagera så är det saker jag hör på radio. I dag tillexempel, så var det en intervju med Blondinbella. Jag har ända sen i våras tänkt kolla in hennes blogg eftersom det varit så mycket snack om den, men det har inte blivit av. Av det lilla jag hört om henne så hade jag självklart några tankar. En blond stockholmsbimbo med för mycket pengar och för mycket fritid, ytlig dessutom, eftersom hon skriver om smink och mode.
Efter den här intervjun som jag hörde fragment av så har mina tankar modifierats en aning. Knappt. För hör här: Hon shoppar för ca. 15 000 kronor i månaden, men "jag sparar mer än jag shoppar för" sa hon också. Okej. Hur kan man säga att man vill beskriva en "vanlig stockholmstjejs liv" när det handlar om att shoppa för 15 000 kronor i månaden! Vilken vanlig 17-åring har så mycket pengar?! Vilken vanlig människa har så mycket pengar att lägga på nöje! Femtontusen! Det är dubbelt så mycket av vad jag lägger på kläder och smink på ett år! Femtontusen, det är två månaders studiemedel. Eller min hyra på ett halvår. Dessutom är hon MUF:are, det gör ju inte saken bättre. Förlåt mig Bella om du skulle råka läsa detta, (tillexempel om du googlar ditt namn och min blogg skulle komma upp eller nåt sånt) ta inte illa vid dig. Jag har bara svårt för dels moderater, dels barn med för mycket pengar (=moderatbarn?). Däremot tycker jag det är coolt att hon vill bli advokat. Då kan vi börja snacka om att vara en värdig förbild tycker jag. Vad jag tycker är synd är att hon började blogga om mode för att hon insåg att det var det som folk ville läsa. Det hade ju varit häftigare om hon skrev det hon ville istället för att behaga läsarna. Men, som hon själv sa, det beror ju på vilket mål man har med sitt bloggande. Vad är ditt? Själv så gör jag det för att jag tycker det är kul att skriva, för att jag uttrycker mig bättre i skrift än i tal när det är någon jag verkligen vill få ur mig. Mest kanske för dem som känner mig, och vill lära känna mig mer.

Sen har jag sett att bloggare kommunicerar med sina läsare. Det kanske jag skulle prova. Jag har ju börjat här med den ovanstående frågan. Fast det är ju en dum fråga, för alla som läser har ju kanske inte en blogg. Jag lovar att komma på nåt bättre till nästa gång...

Och en sak till. Hennes pojkvän, han är sex år äldre än henne vad jag förstår. Är det nån som tycker det är nåt konstigt med det? Nä då. Men föreställ er att hon var 23, och han 17. Wiihooo vilket halabaloo! (Been there, done that så att säga). Varför är det så måntro?
Ha! Där har vi frågan till läsarna. Det kan ni fundera på. Kommentera gärna.

Ha det gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja. Blondinbella... stackars lilla rika flicka eller? Äh, jag vetefan vad jag eg ska skriva mer än att jag håller med dig. Det är sjukt, men man skryter om det?!