22 augusti 2008

Fredagen 22 augusti



Igår tänkte jag att att jag skulle försöka vara hemma en hel dag idag. Det har jag varit också, och vid sjutiden började rastlösheten krypa sig på. Ovanligt sent ändå... Jag blir hemskt lätt rastlös och orolig i själen av att bara vara hemma, jag vet inte varför egentligen? Jag trivs ju jättebra här hemma, och ensam är jag ju inte, har både A och hundarna. Jag har iallafall sysselsatt mig med följande:
- städa köksfläkten in och utvändigt. Det var inte kul, och ju mer jag städade desto mer smuts hittade jag. Blä.
- lagat god husmanskost bestående av fisk och potatis.
- promenerat i skogen.
- rensat alla mina pappershögar, det kändes nästan som en oändlighet men nu är det ordning och reda igen! Bland annat hittade jag mitt Studentkort för VT08 som jag hade behövt när jag skulle köpa SL-kort i tisdags. Varför har jag inte lagt in det i börsen när jag fått det? Vad har jag sysslat med i våras?
- sist men inte minst har jag tryckt en kul text på en tröja. Se bilden. Direktplagiat från ingen mindre än Jessica Simpson, det tackar vi för!
- planerat att äta "Raw Food" dvs. levande föda, en vecka i månaden, och också varit med att ta beslutet att inte göra det för det blir på tok för komplicerat. Vi äter som vi brukar när vi äter bra istället. Jämnt och balanserat från hela kostcirkeln, ja tack.

Medan jag städade i köket var tv:n på. Där var en man som skulle berätta hur tjejer som är "kroniskt singel" ska göra för att få sig en karl. Det var ett nytt uttryck må jag säga. Kronisk singel, det måste vara en sån som jag då. Där var en tjej som varit på 50 dejter (i USA såklart) men ingen av dem hade lett till en andra dejt. Om det var så för mig hade jag slutat vid dejt nummer fyra ungefär.
Iallfall så kom han med det fantastiska rådet: Var dig själv!
Men guuuud! Vilken idé! Det är ju alldeles fantastiskt! Att jag inte tänkt på det tidigare!? Jag som hela tiden gör mig till, och försöker vara nån annan än jag är. Shit, det är ju förklaringen på allt. Äntligen förstår jag.

Jag hoppas ni inser ironin i det hela.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHA!!!! Ja du måste faktist ta dig i kragen och sluta spela den där rollen av någon annan. VAR DIG SJÄLV förtusan. Så ska vi se att du hittar dig en andra hälft nästa vecka.... herreguuuuud!