28 augusti 2008

Synden straffar sig själv

Min mage är enorm. Det känns som att mitt midjemått har ökat med fem centimeter bara idag. Detta på grund av mitt onsunda leverne i form av pizza till lunch (igen), spaghetti och köttfärssås (jävligt god! Tack R!) till middag och på det lite lösgodis och tre avsnitt av McLeods Daughters på raken. Som en bakisdag, fast utan alkoholen i går. Mina stackars tarmar var alldeles uppspända och ömma så jag beslutade mig för att ta mig ett bad för att försöka lossa lite spänningar så att säga. Det funkade kan jag meddela. Men oj vad jag längtar efter att basta! Det kliar intensivt på min rygg varje kväll så jag får riva med min tiokronors ryggkliare från ICA Malmen i Pajala. Tack gud för att den finns, så skönt det är!

I morgon har jag skola, det känns väl kul. Det som är mindre kul är att vi skulle ha läst en massa, men mina böcker har inte kommit än. Det innbär att jag har varit så gott som ledig i två dagar och det var skönt, men det innebär också att jag måste ta igen det jag missat senare.

Nästa vecka börjar jag jobba på riktigt, med att ha lektioner alltså. Det känns väl helt okej men inte jättekul. Fram för allt så är det så jäääävla tråkigt att planera lektioner. Det är verkligen det tråkigaste med lärarjobbet. Planering och planering. Det som är kul är att jag ska ha två helt nya ettor. De ska få ha musik på riktigt och jag ska se till att det blir roligt och lärorikt för dem.

Jag ska börja använda uttrycket "jag måste" mindre. Det har jag bestämt mig för. För jag vill det.

Tjipp!

Inga kommentarer: