20 augusti 2008

Fel på stan

Idag har jag träffat min gode vän M som mellanlandade här på väg till Göteborg. Vi träffade min andre gode vän R och fikade/åt lunch på det gamla favvofiket Café La Rose, det var länge sedan. Tyvärr var personalen inte så trevlig idag. Och så tycker jag det är trist att de står vid ingången och röker när man kommer dit. Kanske därför besöken där inte är så frekventa längre.
Iallfall, sen gick vi på stan en sväng, jag och M. Jag är ute efter en jacka och ett par lagom snygga stövlar. M ville till NK så vi gick dit, som alltid när jag är där så känner jag mig så malplacerad. Även om jag sträcker på ryggen och rätar upp nacken så känns det som att jag inte passar in riktigt med min prickiga t-shirtskjorta och mina H&M jeans. Alla tjejer är så snygga och piffade och killarna med, och de säljer skönhetsprodukter för män.
Bara för att jag har råd så kikade vi in på HellyHansen, där det dessutom var rea, jag tänkte att jag kanske kunde hitta en jacka där, men icke. Sen styrde vi kosan mit Gallerian där jag känner mig betyyyyyydligt mer hemma. Dock inte på alla affärer. Jag provade gå in i affärer som jag sällan besöker eftersom de oftast inte passar min plånbok. Även där känner jag mig otroligt fel. Jag försöker glida in lite snyggt, smälta in, kika på lite skor, ta det lugnt. Så tittar jag på ett par stövlar som kanske är snygga (har inte bestämt mig vad jag tycker än), ser prislappen som övergår allt mitt förstånd, får hjärtinfarkt och vill fort ut. Men då! Då gäller det att behålla lugnet, glida ut som man kom in, och inte möta kassörskans blick.

Och så gillar jag ju Söder bättre än... resten.

Inga kommentarer: